جراحی_لثه

جراحی لثه | PERIODENTAL SURGERY

جراحی پریودنتال یک روش دندانپزشکی برای بازگرداندن ظاهر و عملکرد دندان ها، لثه ها و استخوان های آسیب دیده به دلیل بیماری شدید لثه است. دندانپزشک می تواند به شما در تعیین اینکه آیا کاندید عمل جراحی هستید یا خیر کمک کند. جراحی لثه انواع مختلف دارد که در بسیاری از موارد به دلیل بیماری لثه توصیه می شود. شایعترین علت بیماری لثه، تجمع پلاک و باکتریها در دهان و ایجاد عفونت است. با این حال در موارد نادر عوامل دیگری مانند داروها یا بیماریهای مزمن می توانند شما را مستعد بیماری لثه کنند.

Suitability of Crown Lengthening

افزایش طول تاج

افزایش طول تاج در موارد مشکلاتی مانند شکستگی یا سوراخ شدن ریشه، وجود عفونت لثه یا پوسیدگی در سطح ریشه دندان و در مواردی که طول تاج کافی به دلیل شکستگی تاج یا آسیب دندان وجود ندارد، مناسب است. جراحی افزایش طول تاج اغلب زمانی مورد نیاز است که دندان شما نیاز به روکش جدید یا ترمیم دیگری داشته باشد، اما به دلیل موقعیت، به عنوان مثال، پوسیدگی یا شکستگی، لبه ترمیم جدید عمیق در زیر بافت لثه قرار دارد و در دسترس شما نیست. بدون روش افزایش طول تاج در این موارد، بافت های اطراف به دلیل فاصله نامناسب بین پایه ترمیم و استخوان ملتهب مزمن خواهند شد.

جراحی_لثه

جراحی پریودنتال

هنگامی که بیماری لثه در مرحله پیشرفته باشد، جراحی پریودنتال ضروری است. آسیب لثه و تحلیل استخوان به خودی خود نمی توانند بازسازی شوند. اما می توان آن را کنترل کرد، درمان کرد و لبخند شما را بازسازی کرد.  بنابراین هر چه زودتر بیماری لثه تشخیص داده شود، گزینه های درمان سریعتر و کم هزینه تر هستند. در شدیدترین موارد آسیب پریودنتیت، ممکن است برای جایگزینی دندان از دست رفته نیاز به ایمپلنت دندان باشد.

کاندیدای جراحی

اگر بیماری لثه دارید، علائم شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

روش های جـراحـی پریـودنــتـال

Procedure For Periodontal Surgery