تفاوت بین دندانپزشک و اندودنتیست

مقدمه ای درباره تفاوت بین دندانپزشک و اندودنتیست برایتان تهیه کرده ام که با مطالعه آن می توانید با دیدی کاملا متفاوت برای درمان دندان خودتان اقدام کنید

تفاوت بین دندانپزشک و اندودنتیست را می دانید ؟

همه دندانپزشکان عمومی، جراح و دندانپزشک هستند و کمتر از سه درصد دندانپزشکان دنیا متخصص ریشه هستند و درست مانند یک پزشک متخصص در هر زمینه دیگری، اندودنتیست ها متخصص در رشته دندانپزشکی هستند، زیرا آنها دو یا چند سال آموزش اضافی را فراتر از دانشکده دندانپزشکی گذرانده اند. آموزش اضافی آنها بر تشخیص دندان درد و درمان ریشه و سایر روش های مربوط به داخل دندان متمرکز است. در بسیاری از موارد با درمان ریشه می توان یک دندان بیمار را نجات داد. به همین دلیل، اندودنتیست ها با افتخار از خود به عنوان متخصص در حفظ دندان یاد می کنند.

ابرقهرمانان نجات دندان ها

آموزش‌های پیشرفته، تکنیک‌های تخصصی و فناوری‌های برتر متخصصان ریشه، آن‌ها را به بهترین انتخاب برای درمان ریشه دندان برای نجات دندان‌های طبیعی شما تبدیل می‌کند

تحصیلات پیشرفته ای دارند

برای متخصص شدن، اندودنتیست ها  پس از  گذراندن چهارسال دانشکده دندانپزشکی، دو تا سه سال آموزش اضافی در یک برنامه تخصصی پیشرفته در ریشه دندان دارند. آنها بر روی مطالعه بیماری های پالپ دندان و نحوه درمان آنها تمرکز می کنند.

دارای تخصص تخصصی هستند

با محدود کردن عمل خود به ریشه دندان، متخصصین ریشه منحصراً بر روی درمان پالپ دندان تمرکز می کنند. آنها به طور متوسط ​​25 درمان ریشه در هفته را انجام می دهند، در حالی که دندانپزشکان عمومی معمولاً دو درمان را انجام می دهند. اندودنتیست‌ها زمان خود را به تشخیص و درمان دندان درد اختصاص می‌دهند. آنها متخصصان ماهری در یافتن علت دردهای دهان و صورت هستند که تشخیص آن دشوار بوده است.

در مدیریت درد متخصص هستند

اندودنتیست ها از تکنیک های تخصصی برای اطمینان از راحتی کامل بیماران در طول درمان استفاده می کنند. آنها در تجویز داروهای بی‌حس‌کننده، به‌ویژه در بیمارانی که به‌طور سنتی مشکل بی‌حسی و بی‌حس ماندن دارند، متخصص هستند. بیماران علاوه بر درمان راحت شما، پس از درمان ریشه دندان، زمانی که عفونت یا التهاب پالپ بهبود یافت، از درد دندان نیز تسکین خواهند یافت.

از فناوری های پیشرفته استفاده می کنند

اندودنتیست ها مواد و تجهیزاتی دارند که برای راحت تر و موفقیت آمیزتر کردن درمان شما طراحی شده اند. آنها از یک ورقه کوچک پلاستیکی یا لاستیکی به نام بند دندانی برای جداسازی دندان در طول درمان استفاده می کنند و از بقیه دهان شما محافظت می کنند. رادیوگرافی دیجیتال و تصویربرداری سه بعدی به اندودنتیست ها اجازه می دهد تا تصاویر دقیقی از آناتومی دندان های کوچک بگیرند تا کانال های ریشه و هر گونه عفونت مرتبط را بهتر ببینند. قطر فضای داخل کانال ریشه کوچکتر از نخ اسکناس است! در صورت لزوم اندودنتیست ها از لوپ و میکروسکوپ های جراحی دندان برای دیدن بهتر داخل کانال های ریشه و برای درمان کامل آنها استفاده می کنند.

.

برگرفته از سایت انجمن اندودنتیست های امریکا