free site statistics

هزینه های درمان ریشه دندان چقدر است

درمان ریشه دندان چقدر هزینه خواهد داشت

هزینه درمان ریشه دندان موضوعی است که بسیاری از افراد برای آن نگران هستند. دندان‌ها عضو مهمی از بدن هستند که وظیفه جویدن غذا را به عهده دارند. در واقع خوب جویدن غذا کمک مهمی به‌سلامت است. علاوه بر این دندان‌ها فاکتور مهمی در زیبایی به‌حساب می‌آیند. درمان ریشه دندان باعث می‌شود بتوانید زیبایی خود را تضمین کنید و نیازی به کشیدن دندان و مشکلات بعدی آن نداشته باشید.

زمانی که درد به ریشه دندان می‌رسد و لثه شما تورم پیدا می‌کند دیگر نمی‌توانید آن را با درمان‌هایی مثل میخک و دارچین ساکت کنید. هزینه درمان ریشه دندان سؤالی است که در صورت اقدام برای درمان ذهن شما را مشغول می‌کند. در این مقاله در خصوص هزینه درمان ریشه دندان و عوامل مؤثر بر آن صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

عوامل مؤثر در هزینه درمان ریشه دندان

مسائل زیادی هستند که می‌توانند بر هزینه درمان ریشه دندان تأثیر بگذارند. البته هزینه‌ی کلی درمان در هر سال تغییر می‌کند اما عوامل مؤثر بر آن همواره ثابت است. در ادامه برخی از این عوامل را نام می‌بریم و بررسی می‌کنیم.

کانال‌های ریشه‌ی عفونت گرفته

هر دندان یک تا چهار عدد کانال دارد. ممکن است یکی از آن‌ها یا تمامشان درگیر عفونت شده باشند. افزایش تعداد کانال‌هایی که به ترمیم نیاز دارند باعث افزایش هزینه درمان ریشه دندان می‌شود. علاوه بر این، طول کانال دندان نیز در تعیین قیمت نهایی درمان ریشه دندان مؤثر است.

شماره‌ی دندان تحت درمان

دندانی که به درمان آن نیاز دارید در تعیین هزینه درمان ریشه دندان تأثیر دارد. معمولاً دندان‌های آسیا هزینه‌ی بیشتری برای درمان نیاز دارند. دندان شماره هفت دسترسی سختی دارد و دندان‌پزشکان هزینه بیشتری برای درمان آن در نظر می‌گیرند.

تعداد دندان‌های تحت درمان

معمولاً هزینه درمان ریشه دندان بر اساس درمان یک‌ دندان اعلام می‌شود. در واقع هزینه‌ی کلی درمان ریشه دندان، به تعداد دندان‌هایی که نیاز به درمان دارند بستگی دارد. همان‌طور که متوجه شدید هزینه‌ی درمان تمام دندان‌ها هم با هم یکسان نیست. پس هزینه درمان دو دندان را نمی‌توان مترادف با دو برابر هزینه یک دندان در نظر گرفت.

موقعیت جغرافیایی کلینیک

انجام خدمات مختلف در بخش‌های مختلف کشور با قیمت متفاوت انجام می‌شود. شهرهای کوچک معمولاً هزینه‌ی کمتری در برابر شهر های بزرگ دریافت می‌کنند. در شهرهای بزرگ نیز مناطق مختلف هزینه‌های متفاوتی دارند. البته کیفیت تجهیزات و امکانات نیز در نقاط مختلف متفاوت است.

نوع مرکز درمانی( دولتی و خصوصی)

مانند تمام خدمات پزشکی، هزینه درمان ریشه دندان در بخش خصوصی گران‌تر است و مراکز درمانی دولتی هزینه‌ی کمتری دریافت می‌کنند قاعدتا هزینه درمان در بیمارستان‌های دولتی طبق نرخ مصوب دریافت می‌شود. اما افزایش نسبی هزینه های درمانی در مراکز و مطب های خصوصی به دلیل خدمات بالاتر و باکیفیت تری است که در ابن مراکز ارائه می شود و بدیهی است که ارائه خدمات بهتر نسبت به مراکز دولتی، برای این مراکز موجب ایجاد بار مالی بیشتری  خواهد شد.

تأثیر بیمه در هزینه درمان ریشه دندان

هزینه‌های درمان ریشه دندان معمولاً زیاد هستند. اکثر افراد نیاز به ترمیم چند عدد از دندان‌های خود دارند که این مورد هزینه را بالاتر می‌برد. بیمه‌های درمانی به افراد کمک می‌کنند که بهتر بتوانند از پس پرداخت هزینه‌های درمانی بربیایند. در ابتدا هزینه‌های درمان دندان آزاد محاسبه می‌شد و بیمه‌ها آن را تقبل نمی‌کردند. خوشبختانه امروزه دیگر چنین نیست و اکثر بیمه‌ها تا نیمی از هزینه‌های درمان دندان را می‌پردازند.

بیمه تکمیلی بیمه‌ای است که سقف مشخصی برای پوشش هزینه‌های دندان تعیین کرده است. در صورتی که هزینه درمان دندان شما کمتر از سقف تعیین‌شده توسط این بیمه باشد، نیازی نیست هزینه‌ای بپردازید و تمام هزینه را بیمه پرداخت می‌کند. در شرایطی که هزینه شما بیشتر از سقف تعیین‌شده باشد، لازم است تا اضافه‌هزینه‌ی آن را بپردازید. در واقع بیمه کمک بسیار خوبی برای درمان ریشه دندان است.

هزینه دقیق درمان ریشه دندان چقدر است؟

در این مقاله در مورد عوامل مؤثر بر هزینه درمان ریشه‌ی درمان صحبت کردیم. برخی از کلینیک‌ها هزینه‌هایی را تحت عنوان تعرفه‌ی سالانه خود معرفی می‌کنند اما با مراجعه به آن‌ها متوجه خواهید شد هزینه نهایی شما متفاوت است. در واقع تا عمل معاینه صورت نگیرد نمی‌توان هزینه را به‌صورت دقیق مشخص کرد. برای تعیین دقیق هزینه درمانی کافی است تا یک جلسه نزد دندان‌پزشک معتبری معاینه شوید.

دکتر سمانه شهابی، جراح و دندان‌پزشک متخصص می‌توانند در این مسئله به شما کمک کنند. با سیستم نوبت‌دهی آنلاین سایت دکتر شهابی یک جلسه معاینه رزرو کنید تا با معاینه‌ی دندان‌هایتان هزینه‌ی دقیق درمان ریشه دندان شما مشخص شود. در قسمت همراهان سایت می‌توانید تجربیات سایر افرادی که به درمان ریشه دندان خود نزد دکتر شهابی اقدام کرده‌اند را بخوانید.

سؤالات متداول

آیا هزینه درمان ریشه دندان ثابت است؟

خیر. هزینه درمان ریشه دندان وابسته به عواملی مانند شماره‌ی دندان ، تعداد کانال‌های عفونی و … است.

برای مطلع شدن از میزان دقیق هزینه چه اقدامی باید انجام داد؟

شما می‌توانید با رزرو نوبت تحت معاینه دکتر شهابی قرار بگیرید و از هزینه دقیق معالجه مطلع شوید.

جمع‌بندی

با توجه به اهمیت دندان‌ها در بدن و نقش آن‌ها در زیبایی طبیعی است که اولین انتخاب پس از درد گرفتن یا مشکل‌دار شدن دندان‌ها کشیدن آن‌ها نباشد. راه ‌حل مناسب در صورت وجود اشکال در ریشه دندان درمان آن است. هزینه ‌این درمان وابسته به عوامل مختلفی است که هر کدام روی قیمت‌گذاری این درمان تأثیر به سزایی دارند. یکی از این عوامل شماره‌ی دندان‌هاست. مثلاً دندان شماره هفت دسترسی سختی دارد و به همین دلیل پزشکان هزینه بیشتری برای درمان این دندان دریافت می‌کنند. عامل تأثیرگذار بعدی در هزینه درمان ریشه دندان تعداد و طول کانال‌های دندان است.

جالب است بدانید که موقعیت جغرافیایی نیز در تعیین هزینه درمان ریشه دندان اهمیت دارد. معمولاً در شهر های بزرگ برای گرفتن این خدمات باید هزینه بیشتری بپردازید. همان‌طور که احتمالاً از قبل نیز میدانید هزینه بیمارستان‌های خصوصی بیش از بخش دولتی است. البته باید گفت با توجه به خدمات بیشتری که بیمارستان‌های خصوصی ارائه می‌دهند این افزایش قیمت منطقی است. با توجه به عوامل گفته‌شده هزینه‌های درمان متفاوت است. برای دریافت میزان هزینه دقیق می‌توانید پس از رزرو نوبت به خانم دکتر شهابی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *