درمان ریشه و بازسازی یک دندان آسیا

مراحل درمان ریشه و بازسازی یک دندان آسیا توسط خانوم دکتر شهابی را از زبان خانوم دکتر مطالع کنید و با روش های استاندارد به روز آشنا شوید

کانال ریشه چیست و چه ارتباطی به درمان ریشه و بازسازی یک دندان آسیا دارد

هر ساله بیش از 15 میلیون کانال ریشه در ایالات متحده انجام می شود که آن را به یکی از رایج ترین روش های دندانپزشکی تبدیل می کند. این روش ساده می تواند دندان های طبیعی شما را نجات دهد و از کشیدن و جایگزینی غیر ضروری دندان جلوگیری کند!

کانال ریشه روشی است که برای درمان دندان های به شدت پوسیده یا عفونی استفاده می شود. داخل دندان حاوی ماده نرمی به نام پالپ است، عصبی که به دندان اجازه می دهد تا احساسات را احساس کند. اگر قسمت بیرونی دندان تا جایی که پالپ در معرض دید قرار می گیرد آسیب ببیند، ممکن است عفونت ایجاد شود. علائم عفونت ریشه شامل تورم لثه و صورت، افزایش حساسیت به دما و دندان درد شدید است. در صورت عدم درمان، عفونت می تواند منجر به آبسه و در نهایت از دست دادن دندان شود.

به منظور حفظ ساختار دندان، دندانپزشک شما پالپ را برمی دارد و داخل دندان شما را تمیز می کند. تنها هدف عصب ارائه تجربه حسی است، بنابراین برداشتن آن بر عملکرد طبیعی دندان شما تأثیر نمی گذارد. سپس حفره با یک پرکننده مهر و موم می شود تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود. اگر دندان درد شدید یا حساسیت دارید، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا درمان اورژانسی انجام شود.

چرا به کانال ریشه نیاز دارم؟

درمان زمانی ضروری است که پالپ دندان ملتهب، عفونی یا مرده شود. پالپ حاوی اعصاب حیاتی و عروق خونی است که با حمله باکتری ها به آن عفونی می شوند. باکتری ها و التهاب اغلب از طریق یک حفره، شکستگی یا آسیب وارد می شوند. اگر عفونت درمان نشود، می تواند در سراسر دندان حرکت کند و باعث ایجاد آبسه دردناک شود.

علائم دندان عفونی:

• حساسیت به سرما یا گرما
  • درد همراه با گاز گرفتن
  • درد ضربان دار یا شدید
  • بدون علائم
مزایای حفظ دندان:
  • جویدن کارآمد
  • نیروی طبیعی گاز گرفتن و احساس
  • ظاهر طبیعی
  • از سایر دندان ها در برابر سایش یا لکه بیش از حد محافظت می کند
مراحل درمان ریشه:
  1. دندان برای راحتی شما بی حس می شود. یک سوراخ از طریق تاج ایجاد می شود و عصب خارج می شود.
  2. سپس هر کانال تمیز و شکل داده می شود تا بتوان آن را پر کرد. ممکن است دارو در دندان گذاشته شود.
  3. کانال ها با مواد لاستیکی مانند پر می شوند تا آب بندی شوند.
  4. دندان با ترمیم دندان (معمولاً روکش) برای تقویت آن ترمیم می شود.